Typy zástaveb

Seznamte se s jednotlivými typy plynových zařízení LPG

1. Karburátorová vozidla a LPG
Do karburátorových (např. Lada, Wartburg, Škoda Favorit) vozidel bychom doporučili zařízení LPG s centrálním směšovačem.Jeho zvláštním rysem je, že plyn LPG se do motoru dostává přes tzv. centrální směšovač, a za snížení tlaku odpovídá podtlakový regulátor (reduktor)

2. Vozidla s jednobodovým vstřikováním LPG
Ani zařízení LPG do vozidel s jednobodovým vstřikováním LPG (Suzuki Swift, Opel Astra F) není o moc složitější. I zde se plyn LPG dostává do motoru přes směšovač. Rozdíl je pouze v tom, že na odpařovacím reduktoru je už umístěn elektronický ventil, který uzavírá průtok plynu LPG v provozu na benzín.Pro řízenou regulaci, je nutno zabudovat malou elektroniku, která sleduje činnost lambda sondy a přes elektromotorek dávkuje množství potřebného plynu. Vlastností tohoto zařízení LPG je to, že startování vždy probíhá na benzín a po dosažení požadované teploty a otáček se systém automaticky přepne na plyn LPG.

3. Vozidla s vícebodovým vstřikováním LPG
I do vozidel s vícebodovým vstřikováním se používá výše zmíněné zařízení LPG s tím rozdílem, že zde je nutná další elektronika, která zabezpečí odpojení vstřikovačů benzínu a vyslání signálu do benzínové řídící jednotky, že jsou vstřikovače benzínu v pořádku. (emulace) Protože jsou zde hadičky přívodu plynu LPG delší, je nutná v některých případech montáž protizášlehového zařízení.

4. Vozidla se sekvenčním vstřikováním, Euro 3,4,5
U vozidel s plastovým sáním a zařazených do druhé kategorie emisních norem lze použít pouze systém vstřikování LPG do jednotlivých válců. (Ac-STAG, Landi Rrenzo-Omegas, Lovato -Fast, BRC ).Tato zařízení LPG jsou už téměř identická se zabudovaným systémem benzínového vstřikování. U tohoto systému je nutno k stávajícím benzínovým vstřikovačům zabudovat i plynové vstřikovače.

Řídící jednotka plynu LPG na základě odezvy od benzínové řídící jednotky určuje množství a pořadí vstřikování do jednotlivých válců, tzn. Na kolik milisekund se mají otvírat vstřikovače. Moderní plynová zařízení nejenže řídí přepnutí do plynu, ale automaticky systém přepnou při nedostatku plynu na benzín. Tento stav indikují pípnutím.